HAUPTFELD, Draga

traži dalje ...

HAUPTFELD, Draga (Charlotte), udana Kreisel, pjevačica, sopran (Karlovac, 18. VIII. 1881 — Liberec, 5. XI. 1952). Nakon završene škole Glazbenog zavoda u Karlovcu, od 1903. učila solo-pjevanje u I. Zajca u školi HGZ u Zagrebu i diplomirala 1906. Zajc joj je, kao izvrsnoj učenici, posvetio kantatu Noćnom nebu (tekst Đ. Arnold) za sopran i orkestar (ili glasovir) 1905. Usavršavala se do 1908. na bečkom Konzervatoriju u Marije Katzmeier. God. 1908–09. operna solistica kazališta u Olomoucu, 1909–10. Dvorske opere u Weimaru i od 1910. operna prvakinja Gradskoga kazališta u Reichenbergu (danas Liberec), gdje je postala miljenicom publike i stekla ugled osobite umjetnice. Po svršetku operne karijere djelovala kao pjevačka pedagoginja. Njezin je učenik njemački basist Rudolf Watzke. Nastupala je i na koncertima, među ostalim, s Dresdenskom filharmonijom pod ravnanjem Siegfrieda Wagnera, koji ju je angažirao za manje uloge na Svečanim igrama u Bayreuthu. Sprijateljivši se s Cosimom Wagner, surađivala je i u organizaciji Igara. Nastupala je na koncertima i u rodnom Karlovcu. U zagrebačkom je kazalištu kreirala 1911. Leonoru u Trubaduru (G. Verdi) i Elsu u Lohengrinu (R. Wagner) zatim 1912. Margaretu u Faustu (C. Gounod). Pjevačica uglađene vokalne tehnike, gipka i snažna dramskog soprana s nosivim, zvonkim visinama, ostvarila je velik repertoar najzahtjevnijih uloga dramskog žanra: Elizabeta, Senta, Sieglinda i Eva (Wagner, Tannhäuser, Ukleti Holandez, Walküre i Majstori pjevači), Pamina i Donna Anna (W. A. Mozart, Čarobna frula i Don Giovanni), Agata (C. M. von Weber, Strijelac vilenjak), Rachel (J. Halévy, Židovka), Amelija i Aida (Verdi, Krabuljni ples i Aida), Santuzza (P. Mascagni, Cavalleria rusticana), Mimì i Tosca (G. Puccini, La Bohème i Tosca), Sulamith (K. Goldmark, Kraljica od Sabe), Marta (E. D’Albert, U dolini), Anna (O. Nicolai, Vesele žene Windsorske), Ursula (K. Weinberger, Schlaraffenland), Giulietta (J. Offenbach, Hoffmannove priče), Valentina (G. Meyerbeer, Hugenoti), Mignon (A. Thomas) i Manon (J. Massenet).

LIT.: E. Schulz (E. Sch.): Cäcilien-Concert. Agramer Zeitung, 80(1905) 271, str. 5. — L. Karpath: Opernvorstellungen des Konservatoriums. Neues Wiener Tagblatt, 1908, 174. — M. Vrbanić: Draga Hauptfeld. Glasonoša, 5(1909) 32, str. 1. — F. Deak (f. d.): Koncert Höller-Hauptfeld. Sloga (Karlovac), 1(1910) 38, str. 3. — S. Širola: Operna pjevačica Draga Hauptfeld. Prosvjeta (Zagreb), 18(1910) 9, str. 299, 302–304. — M. Grlović (M. G.): (O predstavi »Trubadura« u HNK). Narodne novine, 77(1911) 208, str. 3. — Isti: (O izvedbi opere Lohengrin R. Wagnera u Zagrebu). Ibid., 265, str. 5. — Glazbom kroz povijest Karlovca. Karlovac 1994. — M. Barbieri: Hrvatski operni pjevači 1846.–1918. Zagreb 1996.
 
Marija Barbieri (2002)

članak preuzet iz tiskanog izdanja 1983. – 2021.

Kratice i znakovi

Latinska zemljopisna imena u impresumu tiskanih djela

Citiranje:

HAUPTFELD, Draga. Hrvatski biografski leksikon (1983–2024), mrežno izdanje. Leksikografski zavod Miroslav Krleža, 2025. Pristupljeno 23.5.2025. <https://hbl.lzmk.hr/clanak/hauptfeld-draga>.